بهترین مارک زعفران در ایران | برندهای معروف زعفران در ایران |فروشگاه زعفران ایلیا
قیمت زعفران
چرا قیمت زعفران تغییر میکند؟
مارس 14, 2021
زعفران ایلیا
زعفران ایلیا، شادی بخش لحظه ها
مارس 16, 2021

بهترین مارک زعفران در ایران

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران در ایران چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده که قبل از خرید زعفران به سوالاتی از قبیل  بهترین مارک زعفران چیست؟ انواع برند زعفران چیست؟ و فکر کنید. اگر قصد خرید زعفران دارید قبل از هر چیزی باید با انواع زعفران و برند های زعفران آشنا شوید تا یک خرید به صرفه و آگاهانه داشته باشید.
یک خرید خوب نیاز به آگاهی دارد در این مطلب قصد داریم برندهای معروف زعفران را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید خرید خود را انجام دهید.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران چیست؟

 

آنچه در ادامه می خوانیم:

    • انواع زعفران کدام اند؟
    • بهترین زعفران ایران کجا کشت می‌شود؟
    • برندهای معروف زعفران ایران کدام است؟
    • معرفی انواع برند زعفران
    • بهترین مارک های زعفران دنیا کدام اند؟

انواع زعفران کدام اند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی مارک های معروف زعفران برویم لازم است تا نگاهی داشته باشیم به زعفران و انواع آن تا انتخاب محصول مورد نظر برایمان راحت ترشود.

 

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران در ایران

زعفران

زعفران یا زرپران (با نام علمی Crocus sativus) گیاهی است از خانواده زنبقیان که از طریق پیاز رشد می کند. این گیاه ساقه ندارد و از یک الی سه گل بنفش رنگ تشکیل می شود. از کلاله و خامه آن به عنوان ادویه و حتی برای کاربرد های دارویی استفاده می شود.

انواع زعفران شامل موارد زیر میشود:

  • زعفران سرگل

زعفران سرگل یکی از محبوب ترین نوع زعفران در ایران است و قدرت رنگدهی بالایی (بین 210 تا 260 ) دارد.

این نوع زعفران به دلیل اینکه در بالا ترین نقطه گل زعفران است نام گذاری شده و کلاله های قرمز و جدا شده کاملا قرمز هستند که هیچ خامه ای در آن وجود ندارد.

  • زعفران نگین

زعفران نگین یا نگین پوشال هم مانند سرگل زعفران یکی از محبوب ترین و گران ترین نوع زعفران و حتی مرغوب ترین نوع برای صادرات زعفران به حساب می آید و خود انواع مختلفی دارد.

در نگین زعفران، کلاله ها درشت و متصل به هم هستند و هیچ خامه ای وجود ندارد.

قدرت رنگ دهی نگین زعفران بین  230 تا 270 است.

  • زعفران پوشال

یکی دیگر از انواع زعفران پوشال است که شامل کلاله های قرمز رنگ متصل به هم همراه با 1 تا 4 میلی متر خامه یا ریشه زرد رنگ گل زعفران هستند.

  • زعفران دسته یا دختر پیچ

کلاله قرمز رنگ زعفران به همراه 3 تا 5 سانتی متر خامه متصل به آن که به صورت مرتب کنار هم چیده شده نخ پیچ یا به اصطلاح دختر پیچ می شوند. قدرت رنگ دهی خوبی (بین 120 تا 150) دارد.

بهترین زعفران ایران کجا کشت میشود؟

ایران بهترین و برزگترین صادرکننده زعفران در دنیا است بهترین  زعفران ایران در منطقه خراسان رضوی و جنوبی (به دلیل آب و هوایی که مناسب کشت زعفران است) تولید می شود اما در بین تمام شهرهایی که زعفران در آن کشت میشود شهر قائن (که به زعفران ممتاز قائنات نیز معروف است) مرغوب ترین نوع زعفران را تولید میکند.

اگر قصد دارید بدون توجه به برند زعفران خرید کنید بهترین پیشنهاد خرید زعفران از شهر قائن است مخصوصا اگر خرید زعفران از کشاورز را انتخاب کنید.

به این نکته توجه کنید که زعفران قائنات، زعفران ممتاز قائنات و اسم هایی از این قبیل برند زعفران به حساب نمی آید.

 

بهترین مارک زعفران

برداشت زعفران ممتاز قائنات

 

برندهای معروف زعفران ایران کدام است؟

حالا که با انواع زعفران آشنا شدیم بهتر است به سراغ برندهای معروف زعفران در ایران برویم و آنها را بررسی کنیم تا با دید بهتری به سراغ خرید و فروش زعفران برویم.

با توجه به اینکه زعفران ادویه ای گران بها و ارزشمندی است خیلی از افراد به سمت تجارت و خرید و فروش زعفران می روند.

برندهای مطرحی همچون زعفران سحرخیز، زعفران بهرامن، زعفران ایلیا، زعفران مصطفوی، زعفران نوین،زعفران ملل،زعفران الهی دوست،زعفران مجتهدی و.. سالهاست در  زمینه خرید و فروش زعفران همینطور صادرات زعفران فعالیت می کنند.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – برندهای معروف زعفران

معرفی انواع برند زعفران

زعفران سحرخیز

یکی از مطرح ترین زعفران های ایران زعفران سحرخیز است که یا می توانید از طریق سایت زعفران سحر خیز محصولات آن را مشاهده کنید یا از طریق نمایندگی زعفران سحر خیز در شهر های مختلف زعفران خود را خریداری کنید.

زعفران سحر خیز محصولات زعفران و غیر زعفران مختلفی دارد اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید در مورد دیگر برندها نیز مطالعه کنید و قیمت ها را مقایسه کنید سپس اقدام به خرید نمایید.

محصولات سحر خیز متنوع است و انواع زعفران را در بسته های زعفران نیم گرمی سرخیز ، یک گرمی، نیم مثقالی، یک مثقالی و… ارائه می دهد. قیمت زعفران سحرخیز را با جستجو ساده میتوانید مشاهده کنید.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – زعفران سحرخیز

 

زعفران بهرامن

یکی دیگر از برندهای نام آشنای زعفران بهرامن است که همانند زعفرن سحرخیز عمل میکند و محصولات و خدماتی مشابه ارائه می دهد.

زعفران بهرامن محصولات متنوعی از جمله زعفران،نبات ،پک کادویی زعفران و… به مشتری ارئه میدهد و تنوع محصولات زیادی دارد.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – زعفران بهرامن

 

زعفران ایلیا

وقتی صحبت از بهترین مارک زعفران می شود یکی دیگر از نام های آشنا در زمینه تولید و صادرات زعفران، زعفران ایلیا به یاد می آید. زعفران ایلیا محصولات متنوعی هم برای خرید تکی و بسته بندی زعفران و هم خرید عمده زعفران به مشتریان ارائه می دهد.

برای مشاهده محصولات زعفران ایلیا میتوانید به سایت زعفران ایلیا مراجعه کرده یا از طریق نمایندگی های فعال و مجاز ایلیا در سرتاسر ایران مراجعه کنید.

ارائه انواع زعفران و ارائه محصولات مختلف یکی از ویژگی های زعفران ایلیا است.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – زعفران ایلیا

 

زعفران مصطفوی

یکی دیگر از بهترین مارک زعفران در ایران را بخواهید زعفران مصطفوی یکی از جواب های شما است. شما برای مشاهده محصولات زعفران مصطفوی می توانید از نمایندگی مختلف این برند در شهرهای مختلف استفاده کنید یا سری به سایت زعفران مصطفوی بزنید.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – زعفران مصطفوی

 

زعفران نوین

نوین زعفران هم جزو یکی از بهترین برند های زعفران ایران است که انواع زعفران را در بسته بندی های متفاوت و متنوع در اختیار مشتریان قرار می دهد.

بهترین مارک زعفران

بهترین مارک زعفران – زعفران نوین

 

نکته قابل توجهی که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به سودمند بودن تجارت زعفران برندهای مختلفی در بازار وجود دارد پس بهتر است قبل از خرید مخصوصا خرید عمده زعفران حتما تحقیقات خود را انجام دهید سپس اقدام به خرید نمایید.

شما میتوانید از این راهنمای خرید زعفران (لینک) نیز پیش از خرید استفاده کنید.

زعفران شاهسوند

شاهسوند یک برند ایرانی و با قدمتی طولانی است و محصولات مختلفی ارائه میکند. یکی از معروف ترین محصولات این برند زعفران شاهسوند است که یکی از مرغوب ترین زعفران های شناخته شده در بازار ایران است.

بهترین مارک زعفران - زعفران نوین

بهترین مارک زعفران – زعفران نوین

زعفران بهرنگ 

زعفران بهرنگ نامی آشنا در میان خریداران زعفران با قدمتی 15 ساله است و در بازار زعفران ایران یکی از برند های با کیفیت زعفران ایرانی است. این برند محصولات متنوعی دارد.

بهترین مارک زعفران ایران - زعفران بهرنگ

بهترین مارک زعفران ایران – زعفران بهرنگ

بهترین مارک های زعفران دنیا کدام اند؟

جالب است بدانید که اگر چه کشورهایی چون هند و افغانستان در زمینه تولید زعفران فعالیت می کنند اما ایران 90 درصد زعفران دنیا را تولید و صادر میکند پس حتی بیشتر محصولات که بهترین مارک زعفران دنیا شناخته می شود هم زعفران ایرانی را با نام تجاری خود به دنیا عرضه می کنند.

با توجه به اینکه تولید و کشت زعفران هنوز هم به صورت سنتی انجام می شود و پروسه تولید کاشت، داشت و برداشت مراحلی سخت است ایران هنوز به خوبی نتوانسته در زمینه صادرات محصولات بسته بندی شده و دیگر محصولات مانند اسپری زعفران، انواع مواد زعفرانی و..فعالیت کند.

بسیاری از کشورها از جمله امارات، اسپانیا، چین …خرید زعفران عمده از ایران را ترجیح می دهند با برند خود به دنیا عرضه میکنند.